ΑρχικήΑγαπημένες συνταγές

Αν σκεφτεί ο καθένας από μας, πιο ήταν το πρώτο φαγητό που έφτιαξε στην ζωή του σίγουρα   θα πει  «αυγά τηγανιτά » . Μαζί με τις  τηγανιτές πατάτες  μάλιστα μεγάλωσαν , γενιές και γενιές στην μεταπολεμική Ελλάδα.

Λίγοι ωστόσο ξέρουν ότι το αυγό  έχει και γιορτή! Κάθε  δεύτερη Παρασκευή του Οκτωβρίου,  οι παραγωγοί αυγού γιορτάζουν την …γέννηση του, παρά το γεγονός ότι  μέχρι σήμερα δεν έχει απαντηθεί το ερώτημα  το « αν έκανε η κότα το αυγό ή το αυγό την κότα.»

Ένα αυγό μαζί με τον κρόκο του περιέχει 71 θερμίδες, 13 βασικές βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία, πρωτεΐνες ιδιαίτερα ψηλής ποιότητας, χοληστερόλη, ακόρεστες λιπαρές ουσίες και αντιοξειδωτικές ενώσεις.

Τα αυγά είναι πλούσια σε ασβέστιο, φώσφορο, σίδηρο, νάτριο, κάλιο, βιταμίνη Α, νιασίνη, βιοτίνη, δηλαδή υψηλής ποιότητας πρωτεΐνες, βιταμίνες, μέταλλα.

Είναι τόσο ωφέλημα που στην αρχαία Ελλάδα απαγορευόταν οι  αθλητές να τρώνε αυγά πριν τους Ολυμπιακούς αγώνες καθώς θεωρούσαν ότι ήταν ένα είδος ντόπινγκ.

Υλικά

  • 2 αυγά
  • 2 κουταλιές της σούπας λάδι η 1 κουταλιά  βούτυρο
  • Αλάτι, πιπέρι

Εκτέλεση

Σπάμε τα αυγά σε ένα πιάτο . Σε ένα τηγάνι βάζουμε το λάδι ή το βούτυρο και το αφήνουμε να κάψει. Ρίχνουμε τα αυγά και τα σκεπάζουμε με ένα καπάκι. Σε 2-3 λεπτά είναι έτοιμα. Τους βάζουμε αλάτι και πιπέρι και καλή όρεξη.