ΑρχικήΜυστικά και άλλα Σπιτικά

Λαχανικών

Επιλέγουμε λαχανικά της αρεσκείας μας ( κόκκινες, πράσινες, κίτρινες πιπεριές, πράσα, σπαράγγια κα), τα οποία συνδυάζουμε μαζί με κρεμμύδια, καρότα και σέλινο, συστατικά απαραίτητα για νόστιμο, υγιεινό και θρεπτικό κύβο λαχανικών. Τα πλένουμε, τα καθαρίζουμε, αν χρειάζονται καθάρισμα, και τα κόβουμε σε σχετικά μεγάλα κομμάτια. Τα βάζουμε σε κατσαρόλα και τα σκεπάζουμε με κρύο νερό.  

Προσθέτουμε  ένα δεμένο ματσάκι από φρέσκα μυρωδικά, όπως άνηθο, μαϊντανό και μάραθο, ή ένα τουλουπάνι με βασιλικό ή δυόσμο και λίγο σκόρδο για να μη «σκεπάσει» τη γεύση των λαχανικών.

Προσθέτουμε αλάτι και πιπέρι, όσο χρειάζεται για τη γεύση που θέλουμε να πετύχουμε. Τα βράζουμε όλα μαζί για κάτι λιγότερο από μία ώρα, μέχρι να μαλακώσουν.

Τότε, βγάζουμε  τα λαχανικά από την κατσαρόλα με μια τρυπητή κουτάλα, τα αλέθουμε  στον μύλο του πουρέ και τα ξαναρίχνουμε στο ζωμό.  

Τα αφήνουμε να πάρουν μία καλή βράση μέχρι να δημιουργηθεί ένα παχύρρευστο υγρό. Βγάζουμε την κατσαρόλα από τη φωτιά, αφήνουμε το υγρό να κρυώσει και μετά το αδειάζουμε σε παγοθήκες, τις οποίες τοποθετούμε στην κατάψυξη.

Μπορούμε να καταναλώσουμε τους κύβους μέσα σε ένα διάστημα τεσσάρων με πέντε εβδομάδες. 

Την ίδια διαδικασία ακολουθούμε αν θέλουμε να φτιάξουμε κύβους με κρέας ή κοτόπουλου. Στην περίπτωση αυτή, βράζουμε πρώτα το κρέας μέχρι να μαλακώσει αρκετά και μετά προσθέτουμε τα λαχανικά. Το κοτόπουλο μπορούμε να το βράσουμε από την αρχή μαζί με τα λαχανικά.