ΑρχικήVegeterian

Το πανέ είναι ένας τρόπος μαγειρέματος συνδυασμένος κυρίως με κρέατα, αυγά και βαθύ τηγάνισμα. Μπορεί όμως να γίνει σε μια χορτοφαγική και υγιεινή εκδοχή; Θα δούμε πώς, πανάροντας κουνουπίδι και χρησιμοποιώντας τον φούρνο, καθόλου λάδι, αλεύρι ρυζιού ολικής άλεσης και τα αγαπημένα μας παξιμάδια ολικής άλεσης (τα δικά μου είναι τα λαδοπαξίμαδα ολικής από τα Κύθηρα). 

Κόβω το κουνουπίδι σε μικρές τουφίτσες και το ξεπλένω, ενώ προθερμαίνω τον φούρνο στους 200°C. Η συνέχεια έχει τέσσερα πολύ απλά στάδια: 

1) Ο χυλός: Ετοιμάζω σε ένα μπολ ένα χυλό σχετικά αραιό που αποτελείται από ρυζάλευρο ολικής, νερό και καπνιστή πάπρικα. 

2) Τα τρίμματα: Σπάω σε γουδί (ή μέσα σε μια πετσέτα) τα λαδοπαξίμαδα που μου έχουν περισσέψει. Είναι ωραία λύση για να μην πετάω τα μπαγιάτικα παξιμάδια. Καλό είναι να προτιμούμε να είναι από ολικής άλεσης αλεύρι. 

3) Η σάλτσα: Ζεσταίνω λίγο λάδι, προσθέτω το αλατοπίπερο, λίγο θρούμπι και σκόρδο, το χυμό τομάτας, λίγο νερό και πριν τελειώσει βάγω και λίγο τάμαρι ή σόγιου.  

4) Το ντιπ: Σε 400γρ βιολογικό γιαούρτι σόγιας βάζω 2 κ.σ. διατροφική μαγιά, 1 κ.σ. ελαιόλαδο, 1 κ.σ. χυμό λεμόνι και 1/2 ματσάκι ψιλοκομμένο σχοινόπρασσο. Ανακατεύω καλά και το βάζω στο ψυγείο. 

 

 

Η συνέχεια είναι απλή, πιάνω μία-μία τις τούφες κουνουπιδιού από το κοτσάνι (ή με τη βοήθεια ενός κουταλιού) και τις βουτάω στον χυλό. Στη συνέχεια τις ρολάρω στα τρίμματα παξιμαδιού και τις αφήνω στη λαδόκολλα να ρουφήξουν τα υγρά και να κολλήσουν καλά τα τρίμματα. Στο στάδιο αυτό έχω χρόνο να ετοιμάσω την κόκκινη σάλτσα. Μόλις ετοιμαστεί και κρυώσει λίγο, βουτάω σ’ αυτήν τα κουνουπίδια και τα ξαναστρώνω στη λαδόκολλα. Ψήνω στο φούρνο για 15 με 20 λεπτά.  

 

 

Τα σερβίρω με το ντιπ γιαουρτιού σόγιας και λίγο βρασμένη λαχανίδα (kale). Μπορώ να συνοδέψω με σαλάτα από ωμό σπανάκι, ραντίτσιο, φύτρες ροβίτσας και λεμόνι. Έτσι έχω ένα γεύμα πλήρες σε γεύσεις, χρώματα, μυρωδιές, υφές, αλλά και θρεπτικά στοιχεία! 

Περισσότερα

Περισσότερα